Tere hommikust! Alanud on meie kolmas päev Kaplinnas, kuid enne päevatoimetuste juurde jõudmist jagan muljeid eilsest päevast. Oleksime pidanud minema päevasele väljasõidule vaalu, delfiine, hülgeid, pingviine ja haisid otsima, kuid kehvade ilmaolude tõttu tõsteti seiklus kolmapäevale. See tähendas, et meil oli terve päev omapäi ringi jalutamiseks ning alustasime lähimate poodide uudistamisega.

Hotellist kaks tänavat edasi asub üks väiksem kaubamaja ning lähim toidupood. Kui esmalt tundus, et tegu on ühe väikese SPARiga, siis mida rohkem riiulite vahel ringi kõndida, seda suuremaks pood muutus. Nii mõnus oli näha suurt puuvilja osakonda ning lette täis rukolat, lehtsalatit ja muud rohelist. See on miski, millest tunnen Eestis puudust. J Teisel korrusel oli tõelisi Aafrika hõnguga poode käsitöömeenete ja disainielementidega. Jäime poe omanikuga juttu rääkima ja küsimusele, et kas ta teab, kus Eesti on, tuli kohene jaatav vastus. Kuid see ei olnudki väike valge vale – tõepoolest teadis ta kus Eesti on ning oli isegi olnud ühele Kaplinna õppima tulnud naisele mentoriks. Sellest on möödas 15 aastat ja väidetavalt elab see naine endiselt siin.

Lõunal jalutasime umbes kilomeetri kaugusel asuvasse Waterfront piirkonda, mis on üks turvalisemaid alasid. Kõikjal on politseinikud või turvatöötajad ning liigub palju turiste. Eks sealsed hinnadki on selle võrra üles tõstetud, kuid valikut on vääääga palju. Astusime sisse Two Oceans Aquariumisse, kus meil on augusti lõpuks kaladega sukeldumine broneeritud ning avastasime kohalikku Food Marketit. Musta seesamiseemne jäätis on võrratu! Vähemalt oli, kuniks ma selle tervenisti maha pillasin… Kohalik snäkk tundub olevat meie mõistes eksootiliste loomade liha. Ühes suveniiripoes jäi silma näiteks sebrapasteet, kuigi mujal on põhiliseks delikatessiks pigem gasellid. Ühe kohaliku restorani menüüd vaadates jäi silma, et pakutakse alligaatorite liha, kuid maitsmiseni me veel ei ole jõudnud. Ei tea, kas jõuamegi 😛

Jõudsime oma rännakuga Waterfronti hiiglasliku kaubanduskeskuseni. Hiiglasliku all pean silmas tõesti hiiglaslikku, sest paari tunni jooksul jõudsime ringi peale teha vaid esimesele korrusele ning osale teisestki. Maaalune osa jäi täiesti nägemata. Ma ei ole tegelikult üldse ostleja tüüpi ning kaubanduskeskustesse satun üliharva, kuid paduvihma puhul tundus see õige koht, kuhu minna. Poode ja valikut oli seinast seina – alustades meilgi tuntud H&M-ist, lõpetades Louis Vuittoni ja kohalike Aafrika brändidega. Mis aga silma jäi, oli korralagedus poodides. Kui kellelgi kukub riideid vaadates mõni särk puu pealt maha, siis see jäetaksegi sinna – küll teenindaja koristab. Mõne stange alla oli juba suur hunnik tekkinud ning vahekäikudes vedelevad riidepuud teevad mõnest poest jutkui taktistusraja.

View this post on Instagram

🌉🎡🌠

A post shared by Liisa Lotta Tomp (@lottudo) on

Ilm on väga muutlik – ühel hetkel võib sadada paduvihma, kuid kümme minutit hiljem särada taevas päike. Kontraste on siin üldse palju ning elanike vahel on näha suurt kuristikku – on väga rikkaid ja väga vaeseid. Kuigi üldmulje on pigem viisakas, majad on uhked ja arhitektuur üllatavalt Euroopalik, siis sildade all ning osades hoovides elavad vaesemad inimesed telkides. Mõnel pole isegi telke, vaid lihtsalt tõmmatakse tugevam kile endale ja asjadele peale, et niiskust vältida ja privaatsust saada. Valgusfooride vahel jalutavad papist siltidega süüa küsivad inimesed ja järgi jalutavaid kerjuseid on vähemalt meie piirkonnas palju.

Linn ja piirkond meeldib mulle väga, selline mõnus rahutunne on pidevalt pinnal. Üllatavalt kodune, kuid samas ka nii teistmoodi koht. Kõik ebaperfektsused justkui täiendavad üldpilti ja annavad Kaplinnale veelgi suurema mõju. 🙂