This is Africa! Mul on nii hea meel, et ma lõpuks siia poole maakera jõudsin – kõik on lihtsalt imeline. Kümne siin viibitud tunni jooksul oleme kohtunud nii mõnegi kohalikuga ja seni on 100% neist väga positiivse mulje jätnud. Teiste inimeste juttude põhjal oli jäänud mulje justkui klienditeenindusest ei teata siin midagi, kuid esimese päeva kogemus näitab midagi muud. Kõik on nii sõbralikud ja tundub, et ka motiveeritud.

Esimene teenindussituatsioon, milles viibisime, leidis aset valuutavahetuspunktis. Peale pagasi kätte saamist vahetasime kohe eurod randide vastu. Meie teenindajaks oli naisterahvas, kes oli ülisõbralik ning raha lugedes ja dokumente skaneerides laulis ning muudkui naeratas. Tundus, et talle väga meeldib tema töö ning kuna ta oli ka esimene aafriklane, kelle leti juurde sattusime, andis tema olek meie esmamulje kujunemisele tugeva aluspinna.

Kohalike sõbralikkus jäi silma ka autojuhi puhul. Meil oli ette tellitud transfeer lennujaamast hotelli ja terve tee vältel andis ta meile näpunäiteid ning soovitusi eelseisva puhkuse jaoks. Tema sõnul on Kaplinn üks väga turvaline paik, kus võib ka öösel üksi muretult ringi liikuda. Huvitaval kombel on seni vastupidine arusaam jäänud ning ka siin elavad eestlased on pimeduse saabumise eest hoiatanud. Autojuhi sõnul on ka slummides ringi liikumine ohutu, kuid seda siiski päevasel ajal. Umbes 20-30-minutilise sõidu jooksul näitas ta meile mõningaid tähtsaid paiku ja rääkis oma tööst, perest ja elust. Lisaks soovitas ta meile paari restorani, millest esimese me ka koheselt ära testisime.

Hotelli administraator oli samuti üks särasilmne noormees, kes oma karisma poolest silma jäi. Siin on nii mõnus sõbralik õhkkond ja kohalikud on tõesti abivalmid. Kuid eriliselt väärib välja toomist hotelli kõrvaltänavas asuv restoran Beluga. Autojuhi soovitusel seadsime sammud sinna ning interjööri puhul oli see mõnusalt stiilne ning tehase-tüüpi. Seintel olid sajad veinipudelid ning mängis elav muusika. Menüüd avades oli meeldivaks üllatuseks oodatust soodsamad hinnad. Mis oli aga veelgi suurem üllatus, oli teenindus.

Sisenedes juhatas naisterahvas meid lauda ning kohe kui istusime, toodi meile joogiks vett. Kohe kui vesi saabus lauda, tuli kolmas inimene menüüdega ning järgmine tõi lauale oliiviõli, balsamico ja ciabatta. Meile sattus vist restorani kõige parem teenindaja – juurat õppiv kohalik noormees, kes esmajoones küsis meie nimesid ning kasutas neid kogu ülejäänud õhtu vältel. Ilmselgelt teadis ta müüginippe ning seda, mis nuppe vajutada, et endale hiljem korralik lisaraha tipi näol välja teenida. Peale mõningast vestlust ja menüüga tutvumist otsustasime sushivaliku ja mõningate üksikute einete kasuks. Läksime tellimisega nii hoogu, et saime hiljem pool einest kaasa pakkida. Kuid see meid ei heidutanud, sest samal ajal kui meie alles jäänud sushit pakendama mindi, tellis ema veel magustoidugi ning minul on nüüd vist uus lemmikmagustoit. 😛 Tellisime valge šokolaadi beignet-id ehk frititud pallikesed, mille keskel on sulanud valge šokolaad, lisandiks karamellikaste ning jäätisepall piparkoogilaadsel küpsisel. Magusasõbrale ideaalne valik!

Väike vahejuhtum ka – väljas käimise ajaks panime oma läpakad, kogu sularaha ning passid hotellitoa seifi. Tagasi tulles sisestasime taas koodi, kuid mis ei avane on seifi uks. Ema testis kümmekond korda, mina testisin teist sama palju veel, kuid ei midagi. Arvutasime juba vaikselt, et mitu päeva taskusse jäänud 90 randi (u 7 euro) eest söönuks saab, sest kogu situatsioon tundus niivõrd koomiline. Õnneks kiire kõne administraatorile päästis päeva ning töötajal õnnestus spetsiaalse USBga ühilduva seadme abil seif mõne minutiga avada.

Tundub, et suhtlemist saab palju olema, sest õhtul peale kaheksat käib toateenindus ja koputab järjest kõik uksed läbi. Lihtsalt rutiinne kontroll, et ega miskit vaja pole ning eitava vastuse korral ulatati mulle kaks šokolaadi. Samuti on siin ka hinna sees pudelivesi ning et seda saada, tuleb lihtsalt administraatorile helistada ja kaks uut pudelit tuuakse tuppa. Hulgi tellida ei saa, kuid pudelite arv päevas pole piiratud, seega tasub lihtsalt suurema janukorral mitu korda helistada 😀

Tuba ise on mõnusalt suur ning peale pikka lennureisi oli suure voodi nägemine justkui luksus. Peale õhtusööki tuli uni peale ning kümneminutilisest uinakust sai sujuvalt tunnike või enam. Vahepeal selgus, et meie homme toimuma pidanud vaalavaatlus jääb kehva ilma tõttu ära, seega tuleb üks shoppamise päev kaubanduskeskustes. Vihma lubab paariks järgnevaks päevaks korralikult, kuid reisi lõpp tõotab tulla päikseline. Homseni!