Tere õhtust! Peale küllaltki väsitavat reisi leidsin lõpuks mahti arvuti lahti võtta ning kuigi reis alles täna/eile algas, on mul juba päris palju jagada. Nende üheksa siin veedetud tunni jooksul oleme nautinud maitsvat kohalikku toitu, reisiväsimust une abil vähendanud ning kaotanud ära ka seifikoodi, kus kõik meie väärtasjad sees on. Nii lühikese aja kohta on värvikaid seiku juba küllaltki palju olnud ning hetkel tundub Kaplinn küll ühe ülimalt mõnusa kohana.

Kuid alustagem algusest. Eile hommikul sõitsime Riia lennujaama ning kolmetunnise lennu järel maandusime Istanbulis. Kui esmalt tundus, et 10h ümberistumise aega on liiga palju, siis tegelikult väga hullu ei olnudki. Selle ajaga jõudsime lennujaamale mitu korda tiiru peale teha ja minu traditsioonile kohaselt igas poekeses Türgi maiuseid proovida. Arvestades, et neid saab proovida peaaegu igas putkas, sai magusaisu kiirelt rahuldatud. Ringi liikumine sai ka õhtul/öösel peamiseks une-peletajaks ning kui 02:00 lennukile istusime, tahtsid silmad koheselt kinni vajuda.

Pikem lend kestis 10h30min ja see oli minu jaoks ühtlasi ka esimene nii pikk lennureis, kus terve ööuni pardal magada tuleb. Teeninduse poolest oli see 5+: toit oli maitsev ja pidevalt ringi siblivad ning snäkke/vett/sokke/reisikotikesi jagavad stjuardessid tekitasid tõesti tunde, et reisija jaoks on kõik võimalikult mugavaks tehtud. Samas mugavusest rääkides… seda justkui väga ei olnud. Minu taga istus mees, kellel olid nii pikad jalad, et ma ei saanud tooli seljatuge alla lasta – ta põlved ei oleks kuskile ära mahtunud. Peale mõningat otsimist leidsin üksiku koha keskmises reas, kus üks viiekümnendates naisterahvas kolmel toolil pikutas ning mulle neljanda loovutas. Seal sain seljatoe kenasti alla lasta, kuid peale lühikest und ärkasin üles tundega, et enam küll istudes magada ei õnnestu. Tundus nagu hommik hakkaks kätte jõudma ning peagi maandume, kuid tegelikkuses oli lennu algusest möödunud vaid kaks ja pool tundi. Ma ei tea, milles asi oli, sest tavaliselt võiksin kasvõi rokkkontserdil magama jääda, kuid sel lennul tundusid kõik asendid ebamugavad ning üle poole tunni ilma üles ärkamata ma järjest magada ei saanudki.

Kolm tundi enne maandumist äratas mu kõrval istuv naine mu üles ja tegi mulle kehakeeles selgeks, et ma võin nüüd ise end tervele toolireale pikali visata. Kuigi tuled juba põlesid ning hommikusöögi serveerimine oli lähedal, oli veidi mugavam asend igati tervitatav. Sain veel pool tunnikest und, mille jooksul see sama naine mulle veel enda padjagi pea alla torkas ning öised ebamugavused tundusid juba palju kaugemad. Maandudes kirjutas positiivne emotsioon kõik negatiivse üle, kuid ega tagasilendu ma enam väga ei oota küll.

Juba esimene samm lennukist väljudes reetis, et tegu on tõepoolest Aafrikaga. Kõik lennujaamatöötajad, kes meile vastu jalutasid, olid tumedanahalised ning kõikjal vaatasid vastu veekriisile tähelepanu pööravad kleebised. Kuigi kriis on vähemalt aastakeseks möödas, on see siin siiski suure tähelepanu all. Isegi tualetis olid kraanide juures kirjad: „Vee tarbimise piirangute tõttu on see kraan kinni keeratud. Palun kasutage veevaba (waterless) desinfitseerijat“. Kraan siiski töötas, kuid veejoa asemel maandus kätele keemia järgi lõhnav vihm. Hotelliski on silt, et duši all käies tuleks püüda saada hakkama 90 sekundiga.

Lennujaamas vahetasime endale kohalikke rahatähti (ja juba see protsess tõi näo naerule) ning meid ootas tellitud autojuht. Pigem otsisime küll meie autojuhti taga, sest ta oli peale pikka ootamist minu-nimelise sildiga ringi jalutama läinud, kuid üles me ta leidsime. Esimestest kokkupuudetest kohalikega ja ka eelmainitud rahavahetamisest kirjutan tunnikese pärast lähemalt 😉