2

Eelmises postituses kirjutasime eksperimendist, mille käigus osalesime nädalaga kokku 204 erineval Facebooki loosimisel. Saime üsna hea ülevaate auhinnamängudest ja tahaksime, et meie kogemusest oleks võimalikult palju kasu, mistõttu kirjutasin üles 8 nõuannet Facebooki loosimiste korraldajatele.

  1. Vähem on rohkem. Kui loosis osalemiseks tuleb jagada, like vajutada, kommenteerida, sõber ära märkida, ürituse lehel end osalejaks märkida, kutsuda 10 sõpra üritusel osalema, joosta kolm tiiru ümber maja hoides lehma kukil ja siis veel sellest selfie postitada, siis osalemine ei ole lihtsalt seda väärt. Ja eriti siis kui auhinnaks on näiteks pastakas. Näita välja, et sa hoolid jälgijate ajast ning tee osalemine võimalikult lihtsaks, vali näiteks ainult kaks-kolm tingimust, mis peavad olema täidetud.
  2. Kirjuta loosis osalemise tingimused eraldi ridadele välja. Mõnel loosimisel on need teksti sisse nii ära peidetud, et paljudel osalejatel jääb mõni vajalik punkt märkamata. Kasuta enterit, et loetavust parandada!
  3. Kui teatad võitja eraldi postituses, maini seda ka loosimises osalemiseks jagatava postituse all. Nii saavad kõik endale teate, et korraldaja on kommenteerinud ja ei teki ebameeldivat olukorda, kus sind süüdistatakse pettuses ja loosimata jätmises. Jäi silma, et selle punkti vastu eksis näiteks Rannafest oma piletiloosiga, kes sai paljude negatiivsete kommentaaride osaliseks. Ära unusta ka võitja nimele @-märk ette panna, et see aktiivseks muutuks. Nii jõuab info kindlamini võitjani!
  4. Vali loosimisel jagamiseks vaid üks foto. Paar firmat teatasid auhinnamängust terve pildialbumiga ja ikka tuli ette olukordi kus osalejad jagasid kogu postituse asemel vaid ühte fotot kogu albumist. Või kui soovid, et ka albumis olevaid pilte võiks jagada, siis kirjuta igale pildile ka pealkiri, muidu ei jõua sõnum inimesteni.
  5. Tee oma loosimise foto isikupäraseks! See on minu jaoks üks olulisemaid punkte, sest minus kui jagajas tekitas see enim segadust. Kuna praegu on tulemas Weekend festival, oli üle kümne erineva loosimise, mis kõik kasutasid ühte ja sama lillat fotot. Mõnel oli alla nurka neda logo lisatud, ülejäänutel polnud sedagi. Nii tekkis segadus, et kas seda fotot olen juba jaganud või mitte ning auhinna välja pannud firma jäi täielikult ürituse varju. Parim näide sellest, kuidas populaarset auhinda välja loosides siiski isikupäraseks jääda kuulub vaieldamatult Boft Eestile!
  6. Vali loosimiseks pigem lühike ajavahemik. Inglise keeles on lühikese ajavahemiku kohta hea väljend: it creates urgency. Komistasime mõne auhinnamängu otsa, mille loosimine toimub alles septembris ja auhinnaks näiteks pooletunnine fotosessioon. Selleks ajaks kui võitja välja kuulutatakse, on paljud osalejad juba auhinnamängu unustanud ja minu silmis pole see pool tundi nii pikka ootamist väärt, pigem teen mõne konkurendi juures pildid ära. On tõesti lootus, et pika perioodiga saad rohkem osalejaid kui näiteks kahe nädalaga kuid nähes, et leht jagab pidevalt ühte ja sama loosimist, tekib tahtmine “unfollow” klikkida ja võib jääda mulje, et firma ei olegi auhinna välja andmisest huvitatud. Samas täheldasime seda, et nähes pikka tähtaega, lükkasime oma osalust edasi isegi siis kui auhinnaks oli iPhone 6s ja ilma lingi lisamiseta tabelisse oleks see lihtsalt ununenud.
  7. Märgi ära konkreetne loosimise aeg. Osaleja aspektist lähenedes on hea, kui on ära märgitud konkreetne kuupäev, millal loosimine toimub. See annab omamoodi turvatunde ja kinnituse, et loosimisega on tõsi taga. Oma loosimiste tabelit vaadates on loosimise lõppemise lahtris üsna palju küsimärke. Firmale endale on samuti kergem see kohe ära märkida kui kulutada aega inimeste küsimustele vastamiseks. Udo ütles, et temale meeldiks kui oleks ära toodud ka loosimise kellaaeg. Mind see kellaaeg väga palju ei mõjuta, samas kaudse aja ära märkimine (nt öelda, et loosimine toimub kindla kuupäeva õhtul) tekitab minus soovi õhtul lehele rohkem klikke teha
  8. Anna võitjale teada kuidas auhinna kätte saab ning teavita kindlasti ka siis kui miski muutub. Sattusin ühele lehele, kus toimus auhinnamäng kuid esilehel olid nende kasutajate kommentaarid, kes oma mitu kuud tagasi võidetud auhindu veel kätte polnud saanud. Kusjuures tegu oli postitustega, mis kirjutati mitu aastat tagasi kuid kuna uusi kommentaare polnud juurde tulnud, olid need esimesed kommentaarid, mida külaliste postitustele klikkides näed. Firma polnud neile isegi vastata söandanud, külastajad olid ise olukorda uuendanud ja maininud, et said oma arvutihiired siiski pool aastat hiljem kätte. See kaotab minu jaoks firma suhtes usalduse ja paneb pigem firmast eemale hoidma.
  9. Boonus: tee jagatav foto võimalikult lihtne ja arusaadav. Võta järgmine kord foto kujunduse tegemiseks veidi rohkem aega. Kui ise hakkama ei saa, küsi abi mõnelt spetsialistilt. Mõnelt fotolt (näiteks sellelt) välja loositava auhinna üles leidmine võttis omajagu aega ning sigrimigri ei kutsu likeima. Siin kehtib esimeses punktis öeldu: vähem on rohkem!

Millistel loosimistel oled Sina nõus osalema?

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s